Öne Çıkanlar Kürecik Radar Üssüne Yönelik Protesto Yürüyüşüne İzin Verilmedi 2017 Siyer-i Nebi Yarışması Cevap Anahtarı Allahuekber Şehitlerini Anma Yürüyüşü agd Ve proje Onaylandı

Kadının Örtünme Şekli Nasıl Olmalıdır ve Kadın İslami Tesettüre Uygun Nasıl Giyinmelidir?








Günümüz müslüman kadın ve erkeklerinin büyük kısmı islami tesettürden çıktı

şeytani,moda tesettürü rayına bindi 

veee uçuruma gidiyoruz...imdaaaaaaaaatttttttttttttttttttttttttttttt

Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. 

Eli ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır.

Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek

şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır. Bunun için altını

gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz.

islami tesettür karikatürleri ile ilgili görsel sonucu

Bu meseleye esas teşkil eden hadis-i şeriflerin meali şöyledir:

Hz. Âişe'nin rivayetine göre, kız kardeşi Hz. Esma bir gün Peygamberimizin huzuruna gitti.

Üzerinde altını gösterecek şekilde ince bir elbise bulunuyordu.

Resulullah (a.s.m.) onu görünce yüzünü çevirdi ve şöyle buyurdu:

"Ya Esma, bir kadın buluğ çağına erince -yüzünü ve ellerini göstererek-

 bunlardan başka bir tarafının görünmesi sahih olmaz."
1

 

Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette

Peygamberimiz (asm), giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf

elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını,

Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler.2



Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:

"Abdurrahman'ın (RA) kızı Hafsa'nın(R:ANHA) başında, saçını gösterecek

şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe'nin (R:ANHA) huzuruna girdi.

Hz. Âişe(R:ANHA) başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı."
3

Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice

belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur.4

İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de

olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da,

 "Giyindiği halde açık." olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der:

"Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez.

Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz."
5

Elbisenin şeffaf olmasındaki ölçü, tenin rengini belli etmesidir.




Dışarıdan bakıldığı

zaman elbisenin altından insanın teni görünüyorsa, elbise ince de olsa, kalın da

olsa böyle bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz. Bu mesele Halebî-i Sağir'de şöyle belirtilir:

"Elbise altını, tenin rengini belli edecek şekilde ince olursa, bununla avret

yeri örtülmüş olmaz. Fakat kalın olsa da, uzva yapışsa ve uzvun şeklini

alsa (uzvun şekli görünür hale gelse), bu durumda örtünme hasıl olduğu

için men edilmemesi gerekir, namaz caiz olur."
6

Mesele diğer mezheplerde de aynı şekilde ifade edilir



Mâliki mezhebinin görüşü şöyledir:

Elbise şeffaf olur, cildin rengini hemen belli ederse, bununla örtünme olmaz.

Bu şekilde kılınan namazın mutlaka iade edilmesi gerekir.

islami tesettür karikatürleri ile ilgili görsel sonucu

İnce ve dar olduğu için

azanın şeklini belli eden elbiseyi giymek de mekruhtur. Çünkü bu bir şahsiyetsizlik sayılır

ve selef ulemasının giyim tarzına muhalif hareket edilmiş olunur.7



Hanbelî mezhebinin görüşü ise şu şekildedir:

Vacip olan örtünme, cildin rengini belli etmeyecek şekildeki örtünmedir.

Eğer giyilen elbise cildin rengini belli edecek tarzda ince olur da bedenin

beyazlık ve kırmızılığı görünürse namaz caiz olmaz.

İlgili resim

Çünkü bununla örtünme

gerçekleşmiş olmaz. Şayet rengini örter de, hacmini belli ederse namaz caiz olur.

Çünkü örtü kalın da olsa bundan kaçınmak mümkün değildir.8



Şafiî mezhebinin görüşü de şöyledir:

Vacip olan, cildin rengini belli etmeyecek elbiseleri giyinmektir.

İnceliğinden dolayı cildin rengini belli eden bir elbiseyi giymek caiz olmaz

Çünkü böyle bir elbise ile tesettür gerçekleşmiş olmaz. Yani, inceliğinden dolayı

cildin beyazlığını veya siyahlığını gösteren elbise tesettür için kâfi gelmez. Yine,

elbise kalın olsa da, dokunuşu itibariyle altından avret yerlerinin bir kısmını gösterse

yine yeterli şekilde örtünme sağlanmamış olur. Diz kapakları ve uyluklar gibi bedenin incelik

ve kalınlığını belli eden bir elbise ile kılınan namaz sahihtir, çünkü tesettür sağlanmış

demektir. Fakat azaları belli etmeyecek şekilde bir örtü kullanmak müstehaptır.




Bütün bu nakillerden şöyle bir neticeye varmak mümkündündür:

Kadının yabancı erkeklerin yanında giymiş olduğu tenin rengini belli

edecek ve gösterecek şekilde ince ise, -bununla örtünme gerçekleşmiş

olmayacağından- 
giyilmesi caiz olmaz. Bu giyecek, bir elbise, gömlek ve

etek olduğu gibi, başörtüsü ve çorap da olabilir. Fakat gerek çorap olsun,

gerekse başörtüsü ve diğer giyecekler olsun kalın oluyor da, altını göstermiyorsa,

böyle bir elbisenin giyilmesi caizdir. Çünkü çorap ve başörtüsü ne kadar kalın olursa

olsun mutlaka bacağın ve başın şeklini belli edecektir. Fakat vücudun azalarını iyice

belli edecek şekilde giyilen  dar gömlekle namaz sahih olsa da, bakanların dikkatini

çekip tahrik edeceğinden meşru görülmez.

Merhum İbn-i Âbidin de eserinde bu hususa işaret etmektedir.10

Dipnotlar:

1. Ebû Dâvud, Libas:31.
2. Müslim, Libas.-125.
3. Muvatta', Libas:4
4. Beyhakî. Sünen, 2:235
5. el-Mebsût, 10:155-
6. Halebî-i Sağır, s.141. l.Menânü'l-Celü, 1:136
8. İbni Kudâme. el-Muğnî, 1:337.
9. Afeaeıtf. el-Mecmû, 3:170-172.
10. Reddü'l-Muhtar, 5:238.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.