Öne Çıkanlar 2016 - 2017 İngilizce temel dini bilgiler 11.sınıf 1.dönem 1. yazılı soruları Türkiye Geneli Haftanın Hutbesi 24 Kasım 2017 yeni müfredat AKPde İstifa

Cinler ; Yemek Yiyip , Su İçip , Tuvalete Giderler Mi ?






CİN Nedir ?

Cin; Yüce Allah’ın ateşten yarattığı akıl sahibi varlıklardır.

Gözle görünmezler. Çeşitli şekillere girerek insanların beceremedikleri bazı işleri başarırlar.

İçlerinde Müslüman olanları da vardır. Cinlere inanmamak küfürdür.

Çünkü Kur’anda hususi olarak “Cin Sûresi” bile mevcuttur.

Pek çok ayet-i Kerime’de cinlerden bahsedilir. Şeytan (İblis) de bir cindir.

Cinlerin Müslüman olmayanları bazen insanlara musallat olarak onları

doğru yoldan çıkarmak isterler. Hakiki müminlere ise bir tesirleri olamaz.

Cinler Hz. Süleymandan (AS)  önce yeryüzünde serbestçe dolaşıyorlardı.

Hz. Süleyman (AS) onları idaresi altında topladı.

Peygamberimizin Kur’an okuyuşunu dinleyerek Müslüman olan cinler vardır.

Peygamberimize bu sebeple insanların ve cinlerin peygamberi denilir.

Cinler gaipten haber veremezler.

Fakat göklerin bazı sırlarına vâkıf olduklarından insanların müneccim

ve sihirbazlarına ufak tefek haberler ulaştırabilirler. Böyle işlerle uğraşmak büyük bir günah,

hatta bazı hallerde şirktir. Cinlerin azığı (yiyeceği şey) Peygamberimizin hadisine


göre kemiklerdir ki onlarla taharetlenmek doğru değildir. Cin Sûresi’nin ilk ayetlerinde şöyle buyurulur:

“Habibim de ki: Bana şu hakikatlar vahyolunmuştur. Çin’den bir zümre benim Kur’an

okuyuşumu dinlemiş de şöyle demişler: “-Biz hakiki hayranlık veren bir Kur’an dinledik.

Ki O, Hakka ve doğruya götürüyor. Bundan dolayı biz de O’na iman ettik.

Rabbimize bundan sonra hiç bir şeyi asla ortak tutmayacağız.”

www.114haber.com






Cinler de insanlar gibi yerler, içerler ve evlenirler.

(İmam-ı Şiblî, Cinlerin Esrarı, Takdim Bölümü : 94)

Yine onlar da, aynen insanlar gibi cinsî ilişki kurabilmektedirler.

(M. Abdülfettah Şahin, İnancın Gölgesinde: 1/146; İmam-ı Şiblî, Cinlerin Esrarı, 107)

Cinler, Peygamber Efendimiz (s.a.s)'e yiyeceklerini sormuşlar. O da:

"Elinize geçen, üzerine Allah'ın ismi zikredilmiş her kemik, olabildiği kadar

bol etli olarak sizindir. Her deve ve at mayısı da hayvanlarınızın yemidir."
buyurmuşlardır. Bundan dolayı Efendimiz (s.a.s):

"Sakın bu iki şeyle (kemik ve kuru hayvan mayısı) abdest bozduktan sonra istinca etmeyin,

çünkü onlar (cinnî olan) din kardeşlerinizin yiyecekleridir."
diye Sahabe Efendilerimize tenbihte bulunmuştur.[Müslim, Salat 150 (450);

Tirmizi, Tefsir, Ahkâf (3254); Prof. İbrahim Canan, K. Sitte: 4/244; İmam-ı Şiblî, Cinlerin Esrarı, 96]

Ancak buradaki Rasûlullah (s.a.s)'ın "Üzerine besmele çekilmiş kemik" sözü farklı

şekilde anlaşılmışsa da âlimlerimiz, üzerine besmele çekilen kemiğin,

mü'min cinlerin yiyeceğini, besmele çekilmeyen kemiklerin de kâfir

cinlerin yiyeceğini teşkil ettiğinde ittifak etmişlerdir. (Prof. İbrahim Canan, K. Sitte: 4/244)

Tezek / hayvanların tersinin cinlerin azığı değil, hayvanlarının azığı olduğu

hususu Müslim’in sahihinde açıkça belirtilmiştir. İlgili rivayette,

-cinlerle görüştüğü gecede- cinlerin azığı konusunda Hz. Peygamber (s.a.s) onlara:

“Allah’ın adının anıldığı, tastamam, oldukça etli kemiklerden elinize geçenler sizin azığınızdır.

Hayvanların tersi / tezek de sizin hayvanlarınızın yemidir.” diye buyurdu, ardından da

“Bu ikisiyle istinca etmeyin/taharet almayın, çünkü bunlar kardeşlerinizin (cinlerin) yiyeceğidir.” dedi.(Müslim, Salat,150).

Bu hadisten açıkça anlaşılıyor ki, Peygamberimiz (s.a.s)’in son cümle olarak kullandığı “

bunlar kardeşlerinizin(cinlerin) yiyeceğidir” mealindeki ifadesinde yer alan “yiyecek”

sözcüğü genel olarak kullanılmış ve cinler için kemik, onların hayvanları için de tezek olduğu kastedilmiştir.

Tirmizî’nin Süneninde -meal olarak-

“Ne tezek ne de kemikle istinca etmeyin, çünkü bu, cin kardeşlerinizin yiyeceğidir.”

ifadesine yer verilmiştir.(Tirmizî, Taharet,14).

www.114haber.com

İbn Hacer gibi bazı alimlere göre, hadiste yer alan “İnnehu = bu” zamirine dikkat çekmişler,

bunun yalnız “İzam=kelimesine” ait olduğunu, “Revs=tezek” kelimesi için bir şey denmemesi,

onun cinler için değil,  hayvanları için olduğuna işaret etmek içindir.(Tuhfetu’l-Ahvezî, ilgili hadisin şerhi).

Bu açıklamalardan anlaşılıyor ki,

hadislerde zikredilen “kemik” cinlerin azığı,

“tezek” ise cinlere ait hayvanların yemidir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.